Този сайт използва бисквитки (Cookies). Ако продължите да използвате сайта приемаме, че сте съгласни с използването на бисквитки. Научете повече за тях и се запознайте с политиката ни за защита на личните Ви данни тук

Дигитални тахографи


Дигитален тахограф - какво да правя?

задължителните изисквания са подчертани

Законови изисквания за работа с дигитален тахограф

Задължения на   превозвача                     

Задължения на водача      

Какво трябва да се вземе предвид при избора на програма за управление на данни -TDCS

 

Фирмена карта 

 

Картата на водача да се архивира на всеки 28 дни 

 

Превозното средство да се управлява само с карта на водача

 

Данните трябва да могат да се анализират и архивират

 

Карта на водача 

 

Информацията от тахографа да се чете на всеки 90 дни 

 

Правилна работа с дигиталния тахограф

 

Допълнителни опции - например служебна бележка за отпуск,болничен и др.)

 

Тахографска хартия за принтера 

 

Архив и визуализиране на данните 

 

Информиране на властите при загуба или кражба на картата на водача в рамките на 7 дни 

 

Откриване и анализ на нарушенията 

 

Downloadkey (ключ за архивиране) 

 

Оценка и документиране на времето за управление  и           почивка 

 

Разпечатка  в началото и в края на пътуването ако картата на водача е загубена или повредена

 

Лесно използване

 

Четец на карти 

 

Съхраняване на архивите задължително поне една година

 

Да предоставя картата си за архивиране и четене на данни 

 

Експорт и принтиране на анализи

Софтуер за анализ на данни

 

Защита на данните срещу изгубване или повреда 

 

Да спазва времето за управление и почивка

 

Проверка електронен подпис на архивите

 

 

При поискване ,данните да се предадат на властите 

 

Своевременна замяна при дефектирал тахограф 

 

 

Задължения на предприятието

Архивиране на данни

Калибриране на дигиталния тахограф за моторното превозно средство в рамките на 14 дни след пускането му в експлоатация или новорегистриране. 

Всяко предприятие трябва да притежава минимум една карта на превозвача.

Всеки водач,който иска да управлява автомобил с дигитален тахограф,трябва да притежава валидна карта на водача.

В дигиталния тахограф трябва да има заредена хартия за печатащото устройство.Препоръчва се в моторното превозно средство да има достатъчен брой резервни ролки.

Данните от картите на водачите трябва да бъдат прочитани и електронно архивирани най-късно на всеки 28 дни.

Данните от дигиталните тахографи трябва да бъдат прочитани най-късно на всеки 3 месеца и да бъдат архивирани .

Архивираните данни трябва да се съхраняват най-малко една година.Допълнително трябва да се създадат достоверни резервни копия.

Данните трябва да бъдат изтрити според наредбата за транспортния работник,след изтичане на срока за съхранение.

 

Превозвачът трябва да проверява прочетените данни и да следи за спазване на времената за управление и почивка.При нарушения водачът трябва съответно да бъде информиран и предупреден.

Регламент(ЕО)561/2006,(ЕИО)3821/85,(ЕО)1360/2002

 

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

 Всички превозни средства с първоначална регистрация след 1 май 2006 г., трябва да бъдат оборудвани с дигитален тахограф. Дигиталният тахограф има памет за около 365 дни.Информацията от тахографа и картата  може да се провери чрез разпечтка или да се анализира с помощта на  софтуер създаден за тази цел. 

 

Съществуват четири различни чип карти които определят достъпа на данни до тахографа :

 

 

  • Карта на водача - запаметява действията на водача,събития,неизправности и смяна на превозното средство.
  • Карта на превозвача - идентифицира фирмата-собственик и се използва от превозвача за извличане на данни от картите на своите водачи и  от паметта на тахографа.
  • Контролни карти - дава възможност за достъп на държавните органи до съществените данни ,свързани със законодателството. Контролна карта има предимство пред всички останали карти.
  • Сервизните карти се използват  за калибриране,тестове и изпитания.

 

 

Предимства на дигиталния тахограф :

 

- Данните, съхранявани в цифровите тахографи могат да бъдат анализирани чрез софтуерни програми и това позволява вземането на правилни управленски решения от ръководство на транспортните фирми;

- Тахографът съхранява данните , така че да не могат да бъдат манипулирани или изтрити;

- Данните се разчитат по лесно от аналоговите тахографи;

- След  запълване на паметта на тахографа или на картата, новите данни се записват автоматично върху старите;

- ​Бързо анализиране на нарушенията;

 

В новото поколение дигитални тахографи се прилага принципът на преобладаващата дейност  "One Minute Rule" . Ако периода от време на шофиране е  от 1 до 29 секунди тахографа ще регистрира това като една минута почивка. Правилото на „едната минута“  ще ви спести време за управление  до 45 минути на ден .

 

 

От 1 октомври 2012 година  с влизането  в сила на Регламент на ЕС 1266/2009,  всички новорегистрирани превозни средства с общо тегло над 3,5 тона или над 8+1 пътника ще трябва да бъдат оборудвани с тахографи, използващи два независими източника на данни за скоростта. Новите устройства са предназначени за подобряване на безопасността по пътищата,както и за предотвратяване на манипулации .

За момента няма изискване за модернизиране на старите автомобили, който в момента имат действащи аналогови тахографи. Ако аналоговия тахограф дефектира и не може да бъде отремонтиран трябва да бъде подменен с дигитален;

 

Препоръчваме Ви :

- да надградите софтуера на сегашния ви тахограф (напр.автоматично преминаване в режим почивка при изключване или включване на контактния ключ)

- добавяне на нови приложения (напр. VDO Driver,VDO Counter,Tacho Center,Duo Mobile)

- замяна с по-ново поколение дигитален тахограф

Резултат :

- значително намаляване на риска от допускане на неволни нарушения;

- многократно улеснение за водачите при  работа с тахографа

- увеличено дневно време за управление(до 45 минути)

- следене на работните времена(управление,почивка,оставащо време и мн.други)

Прочетете повече ...

 

Дигитални тахографи - видове и модели