Siemens / Continental VDO DTCO 1381
Дигиталния тахограф DTCO 1381 поставя нови стандарти по отношение на производителност, технология, дизайн и сигурност. Той позволява данните, като например за управление ,почивка, скорост и обороти, както и информацията необходима за калибриране, за да бъдат дигитално записани.DTCO 1381 е с радио формат и се състои от блок за запис с вътрешна памет, два четеца за смарт карти, вграден принтер и дисплей. DTCO 1381 отговаря на всички изисквания на Регламент (ЕО) No. 1360/2002. Данните, свързани с превозното средство се съхраняват във вътрешна памет с капацитет за запис на дейностите приблизително 365 дни. Данните за водача се съхраняват на дигиталната карта на водача (смарт карта) и се записват и в дигиталния тахограф, преди да започне всяко пътуване или смяна.
Преглед на различни версии на VDO DTCO ®

DTCO 4.0
Въвеждане в експлоатация :
април 2019 г.
Подобрения :
- Доказан дизайн - модерна технология
- Изпълнява всички изисквания на новия регламент на ЕС от 2019 г.
- Автоматично позициониране GNSS
- Инспекции и проверки чрез дистанционна комуникация DSRC
- Данните, свързани с водача, като например времето за шофиране и почивка, не се предават. Ако възникнат нередности, превозните средства могат да бъдат спрени за по-задълбочена проверка.
DTCO ® 4.0 има високочувствителен интегриран GNSS модул с достъп до спътникови системи като Галилео, GPS и GLONASS.
Чрез намиране на позицията с помощта на сателит, местоположението се записва в началото и в края на работното време на деня, както и след три часа активно време на управление.
Информацията, която DTCO ® 4.0 предава при извършване на проверка е в криптирана форма и е установена със закон. Ако възникнат съмнения, превозното средство може да бъде спряно за по-задълбочен тест. Глобата не се налага автоматично. Предават се следните данни, записани от тахографа:
- Най-скорошен опит за нарушаване на безопасността
- Най-дълго прекъсване на захранването
- Неизправност на датчика на скоростта
- Грешка в данните, растояние и скорост
- Грешка в данните за движението на превозното средство
- Управление без валидна карта
- Поставяне на карта по време на движение
- Информация за час и дата
- Данни за калибрирацията, включително датата на двете последни калибрирации
- Регистрационен номер на превозното средство
- Скоростта записана от тахографа
DTCO 3.0
Въвеждане в експлоатация :
ноември 2017 г.
Подобрения :
- До 300% по-бързо прочитане след въвеждането на картата
- До 25% по-бързо четене на карти и локално изтегляне на данни
.jpg)
- Изтеглянето на данни е вече е почти два пъти по-бързо
- До 30% по-бързо изваждане на картата
- До 50% намалена консумация на енергия в режим на готовност
- Повече от 50% намаление на теглото
- По-бърза информация от VDO Counter
- Подобрено осветление
- Лесен за четене дисплей дори след изключване на запалването
- Удобно управление на DTCO® чрез VDO приложения за водача
Подобреният дизайн го прави още по-лесен за работа. Например пряката слънчева светлина не е предизвикателство за новия негативен дисплей.
Шофьорите печелят от по-бързата обработка, когато в превозното средство има двуместен екипаж, а мобилните устройства могат да се използват за записване на допълнителни ръчни записи.
DTCO 2.2 и 2.2а
Въвеждане в експлоатация :
май 2015 г.
Подобрения :
- Данните се свалят по-бързо с 30% от предишния модел
- По-лесен за употреба , възможност за връзка със смартфон
- Изчистен дизайн и линии
- Нови функции за по-добро оползотворяване на режимите управление и почивка, както и за по-бързо изтегляне на данни. Освен това, изпълнението и стабилността на системата е подобрена в сравнение със старите модели.
Превозвачите и управителите на автомобилни паркове ,които притежават такъв инструмент в ръцете си не само си гарантират спазването на съществуващите правила, но могат допълнително да повишат ефективността на своя автопарк.
Едно от най-важните нововъведения за ежедневна употреба е VDO Counter, интелигентен вграден в тахографа бордови компютър, който информира водача постоянно за оставащите периоди на управление и почивка и за оставащото време за шофиране до следващата седмична почивка. По този начин може да се направи план за останалото време на пътуване до седмичната почивка.
DTCO 2.1 / 2.1a

Въвеждане в експлоатация :
Подобрения :
-
The DTCO ® 2.1 е първото управляващо устройство на пазара с възможност за съхраняване на позицията на превозното средство чрез Geoloc.
-
Съхраняване на позиции е възможно само във връзка с Geoloc (това е допълнителна GPS антена, свързана директно към тахографа). След изтегляне на паметта от тахографа маршрута може да бъде прегледан и оценени.
-
Честотата на запис на местополужението на превозното средство може да се контролира чрез софтуер.
-
Автоматична аларма за следващото изтегляне на информация от картата.

DTCO 2.1
Въвеждане в експлоатация :
края на 2012 г.
Подобрения :
- Идентичен на 2.0
- Допълнителна функция: VDO Counter в 2.1a
- Възможна е актуализация на 2.1 до 2.1a
DTCO 2.0
Въвеждане в експлоатация :
01/10/2012
Подобрения :
- Цялата тахографска система е обновена, както от страна на DTCO 1381 2.0 така и от новия датчик за скорост KITAS2 + .Датчикът е по-добре защитен срещу магнитни полета и е съвместим с всички предишни версии на дигиталните тахографи.
Регламента на Европейската комисия 1266/2009 изисква:
- Данните за движението на превозното средство трябва да бъдат потвърдени от независими вътрешни и външни източници.
- The DTCO 2.0 сравнява сигнала за скорост с втори независим сигнал за движение на превозното средство(напр. CAN).
В случай на конфликт между сигнала за скорост KITAS2 + и втория сигнал, съобщение за грешка се записва в DTCO 1381.
DTCO Версия 1.4
Въвеждане в експлоатация :
01/10/2011
Подобрения :
- Меню на Български език
- Въвеждане на ръчен запис в местно време.
- Въвеждане на правилото за 1 минута: В предишните версии на DTCO 1381, времето на управление винаги е записвано като приоритет.

- Пример: за 1 минута при 40 секунди работа и 20 секунди време на управление минутата се записва като работа .
В предишните версии на DTCO 1381 :
- Пример: за 1 минута при 40 секунди работа и 20 секунди време на управление минутата се записва като управление .
Забележка: Правилото за 1 минута, е особено важно за превозвачи, извършващи дейност в сектора на дистрибуцията, т.е. за превозни средства с много спирания , потегляния и изчакване.
На водачите ще бъдат записани около 45 минути по-малко време на шофиране на ден от прилагането на това правило.
DTCO Версия 1.3
Въвеждане в експлоатация :
ноември 2008
Подобрения :
- Предупреждения за изтичане валидноста на карти
- Предупреждение за калибриране
- Буфер за скоростта за последните 168 часа действително време на управление.
- Възможна е разпечатка с кривата на скоростта
Информацията е винаги за един календарен ден (24 часа).

- Печат с градиента на статут D1/D2

- Възможно е отпечатването на регистрираните дейности на последните 6 дни

- Възможност за отдалечно архивиране

DTCO версия 1.2 и 1.2a
Въвеждане в експлоатация :
Юли 2006 Версия 1.2
Юли 2007 Версия 1.2a
Подобрения :
- Възможност да направите желаната активност автоматична /автоматично преминаване в режим почивка при спиране на автомобила/.Тази функция може да се надстрои в нашия сервиз.
- Регулиране настройката на алармата за скоростта между 0 и 60 секунди.
DTCO Версии 1.0 + 1.0a
Въвеждане в експлоатация :
Август 2005 Версия 1.0
Декември 2005: Версия 1.0a
Подобрения :
- Автоматична регистрация на работното време на един шофьор при спиране на превозното средство.
- В допълнение към паметта на дигиталния тахограф има буфер, който записва скороста с много висока точност за последните 24 часа от действителното време на управление. Тази информация се използва при анализ на произшествия.